czwartek, 24 września 2015

Fundacja Kościuszkowska

Jeśli uważnie czytacie bloga, to wiecie, że na razie niestety nie mogę pracować, bo wciąż czekam na moje Work Premission. Nie znaczy to jednak, że się nudzę. Gdy tylko wprowadziliśmy się do Bethesdy, zabrałam się za wyszukiwanie interesujących niepłatnych zajęć. Tak właśnie trafiłam na stronę internetową Fundacji Kościuszkowskiej, gdzie znalazłam ogłoszenie o możliwości odbycia stażu.


Fundacja Kościuszkowska jest najstarszą organizacją polonijną w Stanach Zjednoczonych. Zajmuje się promowaniem polskiej kultury i nauki oraz udziela stypendiów młodzieży i naukowcom z Polski i USA. Napisałam na adres e-mail podany w ogłoszeniu, aby dopytać się o szczegóły. Okazało się, że oddział w Waszyngtonie co roku organizuje uroczystą galę, na której zbierane są fundusze na działalność fundacji i właśnie pomoc w organizacji tego wydarzenia będzie głównym zadaniem stażysty.

Nie zastanawiałam się długo, bo chociaż staż nie ma zbyt wiele wspólnego z moim zawodem, to pomyślałam, że jest to moja szansa by otrzeć się o wielki świat, a także poznać żyjących w Stanach Polaków oraz Amerykanów polskiego pochodzenia.

Gala odbędzie się w sobotę 14 listopada w głównej sali balowej Mayflower Hotel, który jest jednym z najstarszych i najznakomitszych waszyngtońskich hoteli. W programie jest uroczysta kolacja, występy artystyczne, możliwość wzięcia udziału w loterii oraz aukcji. Głównym punktem wieczoru będzie jednak przyznanie nagrody Pioneer Award za zasługi dla promocji Polski i jej kultury na świecie. W tym roku uhonorowana zostanie wybitna polska reżyserka - Agnieszka Holland. Oprócz niej na gali pojawią się znane osobistości z kręgów politycznych, akademickich i filmowych. Zapowiada się zatem bardzo ciekawie.


Z szefową oddziału waszyngtońskiego Basią, Polką, która w Stanach mieszka już ponad dwadzieścia lat ustaliłyśmy, że będę przychodziła do Fundacji dwa razy w tygodniu na kilka godzin. Jestem odpowiedzialna za przygotowanie pokazu zdjęć z historii polskiego kina po 1945 roku, który będzie wyświetlany na samym początku uroczystości. Nie lada wyzwanie zwłaszcza, że będą oglądać to znakomici filmowcy, w tym Agnieszka Holland. Są też pomniejsze zadania jak np. projektowanie ulotek (o gali, o lekcjach polskiego) czy redagowanie tekstów.


Jestem bardzo zadowolona, że zgłosiłam się na ten staż, chodzę tam naprawdę z wielką przyjemnością. Zresztą już sama siedziba fundacji, to miejsce, które warto zobaczyć, ale o tym już innym razem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz